Vysportujte si sebevědomí

29.07.2014 12:03

Denně se vídáte v zrcadle a vidíte všechny chyby, které byste nejraději vymazala. Kdyby to tak šlo zavřít oči a vygumovat vše, co není tak, jak by se vám líbilo a naopak vše překreslit do dokonalé podoby dívky z časopisů. Všechny přebytečné kilogramy by byly pryč, vyrýsované svaly, štíhlé nožky a pevná stehna, ploché bříško a štíhlý pas, pevná prsa i zadeček. K tomu navíc vzpřímené nehrbící se tělo a žádná bolest v zádech. Cítit se prostě krásná, fit, dokonale zdravá a v pohodě.

Znáte to důvěrně? Každá z nás má svou představu, jakou by chtěla být, je to naše vizualizace. Představa výsledku je skvělá metoda, jak si vytyčit svůj vlastní cíl. Můžete si vyzkoušet, jak se budete cítit ve své vysněné postavě, pokud budete vytrvalá. S každým vylepšením se vám naroste sebevědomí a sebeúcta. Kromě toho pohyb je skvělý lék na nahromaděný stres.

To, jaký sport si vyberete, není pro vaše sebevědomí rozhodující. Důležité je, aby odpovídal vašim schopnostem. Vaše sebevědomí dostane potřebnou dávku už jen tím, že při cvičení jsou vyplavovány hormony štěstí. Navíc je tu pocit, že jste něčeho dosáhli, udělali něco pro své zdraví a pohled do zrcadla vás pomalu začne ujišťovat o tom, že se přibližujete svému cíli.

Nic se však nemá přehánět. Pokud jste nebyli zvyklí na žádný pohyb, není vhodné vše otočit o 180 stupňů a sportovat z ničeho nic každý den a trávit tím mnoho času. Výsledkem jsou pak křeče ve svalech a díky bolesti také rychlý návrat k předchozímu životu. Zpočátku je vhodné naplánovat si svůj sport dvakrát týdně půl hodiny v určitý den a čas. Po měsíci by již měl být vytvořen dostatečný návyk a je možné zvýšit rozsah a intenzitu.

Využijte podporu, sportujte s někým. Ideální je kamarádka, partner, nebo skupinová cvičení. Zvýšíte tak svoji sebedůvěru, ve skupině navíc budete muset zabojovat i se svojí nesmělostí. Partner na sport, nebo skupina není jen motivací, získáte i konkurenta, někoho s kým se budete moci porovnávat, koho nebudete moci zklamat a jít sportovat i když se vám nebude zrovna chtít. Nejtvrdší zkouškou pro nízké sebevědomí, je předvést se před ostatními. Každé překonání sebe sama, ale zvýší vaši sebedůvěru ve vlastní schopnosti. 

Ke svému okolí nehovoříme jen tím, co hlasitě sdělujeme, ale hovoříme i řečí našeho těla. Vyrovnaný postoj tedy značí dostatečné sebevědomí, stanete se i otevřenější vůči okolnímu světu. Celodenní sezení v kanceláři vašemu rovnému postoji moc nepřidá. Shrbený posed brání kvalitnímu okysličení i proudění lymfy. Vhodné je tedy udělat občas krátké přestávky, projít se po chodbě, schodech, nebo se alespoň protáhnout na židli. Abychom si srovnali záda, stačí krátký předklon, přetáčení se kolem své osy, nebo tlačení paží co nejvíce dozadu, či dlaní proti sobě.

Postupem času zjistíte, že cíl není až tak podstatný, že vlastně cesta za ním, je cíl.

 

Autor: Šárka Míšková

© 2013 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode