Lněné krekry

21.09.2015 15:39

Lněné semínko obsahuje prospěšné omega-3 mastné kyseliny, je zdrojem vlákniny, obsahuje lignany. Mají vysoký obsah vitamínů skupiny B a E. Dále obsahují například vápník, železo, hořčík, zinek. Jsou známy pozitivní účinky při střevních a žaludečních obtížích.

 

Potřebujeme: 150 g tmavého lnu, 100 g sezamu, 5 lžic olivového oleje, 1 stroužek česneku, 1 lžička římského kmínu, lžíce sójové omáčky

 

Postup:

Dvě třetiny lnu přelijte vodou, aby byl ponořený a nechte nabobtnat (cca 20 min). Zbylý len pomelte a nechte stranou.

Na suché pánvi krátce opražte sezam, římský kmín a česnek pokrájený nadrobno. Směs přidejte k nabobtnalému a pomletému lnu. Přilijte olej, sójovou omáčku a promíchejte.

Plech vyložte pečícím papírem, na který stěrkou rozetřete připravenou směs (vrstva asi 0,5 cm). Pečte cca 20 min na 170 st. C.

Hotové nechte vychladnout a nalámejte, nebo pokrájejte na kousky. Hodí se jíst jak samotné jako lehkou svačinku, tak i máčet do různých dippů, jako chuťovku.

 

Autor: Šárka Míšková

© 2013 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode